Förkylningstips

Jag hade äntligen kommit igång ordentligt med träningen, lagt upp schema och allt. Vad tror ni händer? Jo jag blir sjuk... Svullen i hela ansiktet, ont i kroppen och i huvudet, slö och inatt hade jag feber. 
Jag har förstått att det inte bara är jag som känner mig hängig, det verkar som det går något influensaliknande så vad är inte bättre än mina bästa tips för att kurera sig och ta hand om sin kropp! 

Förhindra och motverka förkylning: 
 
- Lyssna på din kropp, ta det lungt om du är orkeslös. 
- Drick aleovera, jag dricker den här dagligen --> http://www.lrworld.com/se/produkterna/haelsa/aloe-vera/ 
- Drick mycket vatten. Det rensar ut kroppen, med fördel kan man ha citron i. 
- Ät D-vitamin. FInns receptfritt på apoteket.
- Skölj näsan med saltvatten. Inget som jag själv har gjort ÄN, men om den här förkylningen blir värre då jäklar ska jag ta död på bakteriera haha. 
- Var ute i frisk luft, gå i skogen. 
- Tvätta händerna ofta och noga! 
-Ät choklad! 
-Yoga
- och sist men inte minst ingefärsdrycken:
Koka 200 g färsk riven ingefära + 1 liter vatten på medelhög värme i 20 minuter. Sila bort ingefäran och blanda i 1dl honung och låt den svalna helt innan du pressar ner saften av 2 citroner. Förvara i glasflaska i kylen och drick dagligen! 

Namaste/ Fanny