Jag <3 Yoga

Sedan jag började yoga regelbundet så har jag upptäckt många fördelar. Det kan ta ett tag innan man hittar rätt inom yogavärlden då det finns så många olika yogaformer, kan berätta om dessa i ett eget inlägg. Men när man väl har hittat sin yogaform så finns det inga gränser skulle jag vilja säga. För mig betyder yogan mycket och jag tänkte skriva vilka fördelar jag har känt av: 

* Jag är lugnare. Förr kunde jag vara frustrerad utan att veta varför. Med hjälp av yogan har jag lärt mig att slappna av. 
* Jag har hittat den ljudande andning vilket hjälper till att lugna ner nervsystemet. 
* Jag har inte lika mycket huvdvärk. 
* Jag är mer rörlig, vilket hjälper mig inom annan träning. Utan rörlighet kan man till exempel inte gå så djupt i benböj. 
* Jag har blivit mer medveten. Jag har lärt mig att lyssna på min kropp inifrån och ut. 

Namaste <3