Beslutsångest?

På senaste tiden har jag känt av en del beslutsångest. Vad jag ska ta på mig, vad jag ska äta till middag och om jag ska gymma eller göra något lugnare har varit sådana situationer. Visst det kan ses som små saker men när man står inför ett val som man är osäker inför så är det inte konstigt eller ovanligt med ångest. 
Jag är en människa som känner mycket, mina känslor tar en stor plats och jag har svårt att styra över hur jag känner eller mår. 
När jag får beslutsångest inför något så kan det kännas som det viktigaste valet någonsin och svårt att välja. 

Jag har några små tips och frågor som du kan ställa till dig själv om du känner som jag: 

• Tänk inte så mycket innan, analysera inte allt utan försök att vara spontan. 
• inför klädköp: tänk till vilka outfits du kan använda plagget, köp det och lämna tillbaka om du ångrar dig. 
• Träna eller inte? Ställ dessa frågor: Vad kommer jag må bäst utav, hur kommer jag må efter träning om jag väljer att träna? Vad skulle jag göra istället för att träna? 
• planera din vilodag i förväg, då slipper du ta beslutet varje dag om du ska träna eller inte. Viktigt med vila och återhämtning! 
• skriv listor!! Vad du ska köpa den här månaden, vad du vill hinna i veckan, vad du har för plugg, vad du ska äta osv. Listor är toppen och hjälper mig ofta när det känns som att huvudet är för fullt, töm dina måsten genom att skriva listor som du kan bocka av!!

Puss och Kram